środa, 16 kwietnia 2014

Pyszne ciasto czekoladowe - zawsze wychodzi :)



Z okazji urodzin Dziadka upiekłam tort - nie był to typowy tort biszkoptowy tylko lekko zmodyfikowany przepis na ciasto czekoladowe z kremem z bitej śmietany. 

Przepis został wielokrotnie wypróbowany, ciasto ładnie wyrasta i jest naprawdę smaczne, ciężko też coś w nim zepsuć ;)








Składniki:
-15dag gorzkiej czekolady
-15dag masła
-4 jajka
-20dag cukru (15dag na ciasto, 5 do kremu)
-20dag mąki
-cukier waniliowy( według uznania, ja dodaję 1,5-2 łyżeczki)
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-5 łyżek kawy rozpuszczalnej (ja daję 2)
na krem:
-szklanka śmietany kremówki
-śmietan-fix (jest to po prostu skrobia ziemniaczana-około 1 łyżeczka)
-200g serka homogenizowanego

Czekoladę rozpuszczam razem z masłem, wtedy zmniejszamy ryzyko przypalenia czekolady. Ostudzić.
Jajka zmiksować ze 15dag cukru, cukrem waniliowym i szczyptą soli (masa musi być biała i puszysta).
Dodać mąkę, proszek do pieczenia i kawę, wymieszać krótko mikserem. Dodać stopioną czekoladę z masłem i ponownie wymieszać. Piec w temperaturze 180stopni około 25 minut
.
*Póki co ciasto najładniej wyrosło pieczone w prodiżu, polecam to urządzenie :)

Do dekoracji tortu użyłam truskawek, a warstwy ciasta posmarowałam dżemem porzeczkowy aby zrównoważyć słodycz ciasta. Można je również oblać polewą czekoladową i podać bez przełożenia owocami.
Smacznego! :)




*Chwalę się moim okiennym ogórkiem  ogródkiem :D kolendra, bazylia, tymianek i rukola, która nie chce współpracować :)


Pozdrawiam i życzę wszystkim smacznego jajka mając tym samym nadzieję, że nie powtórzy się scenariusz z zeszłego roku:


:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz